December 2015

Vi kör lite återblick...
 
Så gick då en decembermånad i rasande fart, tiden innan jul vad hektisk på många sätt och jag var otroligt lättad och glad över att jag hade så pass med semesterdagar att jag utan att blinka stängde dörren till kontoret den 18 december och öppnade den inte igen förrän 7 januari. Ledigheten var välbehövlig både psykiskt och fysiskt. Jag skulle inte kalla mig själv utvilad, men i bättre form än tidigare. Eftersom det fortfarande var mycket pyssel fram till julafton hölls tempot uppe något fram till den 23:e. Julgran skulle fixas och kläs, mat skulle inhandlas, julgodis skulle göras (traditionsenligt den 23:e) en sänggavel snickrades ihop oväntat smidigt några dagar innan jul och kunde stolt förevisas för våra gäster. I övrigt var själva julafton en lugn historia med besök från Johans syster med man och barn. Upplevelsen att fira jul tillsammans med en 1-åring var genomgående positiv. Betydligt roligare att sitta i soffan framför Kalle med henne dansandes och skrattandes åt figurerna på TV. Hennes favorit under tiden hos oss verkade annars vara tomten Ove som stod under granen, även om hon faktiskt ägnade kort uppmärksamhet även åt klapparna som låg där. Befrielsen över att de enda julklapparna jag köpte var just till henne är också något jag tar med mig från denna jul och som jag hoppas återkommer även nästa år. Jag tog också mitt förnuft till fånga och bad om hjälp med Maxim juldag och annandag, vilket gjorde att jag utan allt för dåligt samvete åkte till hemhemma på juldagen, åt mer mat, umgicks med mormor, morfar och farmor plus föräldrar och lillasyster. Även här lugnt och skönt, till min förvåning fick jag också ett par paket att öppna. Mer om detta senare.
 
 
Vi for en sväng över Västerås på hemvägen och efter denna utflykt har vi inte rört oss långt från hemmets lugna vrå. Dagliga turer till stallet såklart och den 2 januari följde bästa Johan med mig när vi kickade igång Marithaträningen för detta år, film blev det och även om jag är väldigt självkritisk av mig så ser jag förbättring från i somras då vi senast blev filmade. Jobbet med sitsen måste fortsätta såklart och något jag behöver få in mer i vardagen, men jag ser att det går åt rätt håll i alla fall. Jag ska sammanställa lite inlägg om Maxim och vad vi har haft för oss och även försöka visa lite filmer. Har starka tankar på att boka in en fotografering också utomhus, känner till en duktig fotograf som bla fotat FjordSM tidigare och som jag gillar. Vi får se, mycket annat på listan innan jag får ha något kul för pengarna.
 
Det Positiva: Lång ledighet
Det Negativa: Tröttheten
 
Against the wind
 
Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0