Myskänsla

Jo så igår däckade jag ett par timmar på soffan, vaknade helt groggy, insåg att jag skulle hinna till ikea och handla hyllplan och sedan till nya dojon med dessa, kravlade mig upp och lyckadesv genomföra det hela. Sedan blev det återigen soffan med huvudvärk och hosta, en hosta som hållit i sig hela natten och hela dagen idag. Nu är hostmedicin i allafall inhandlad och jag hoppas att den kommer att hjälpa.
 
Nåja, dum som man är skulle jag ju ändå ut med Maximen, skymning, söt häst som tiggde äpple när jag kom, ibland kanske hästen inte är medicinen för kroppen, men väl för själen. På med reflexer och ut, han var så mysig idag och så mjuk att rida. Skrittade grusvägen bort på långa tyglar, han tittade på sina ställen med lullade på, flyttade lite över vägen sedan och så gjorde vi lite tempoväxlingar i skritt upp för kullen. Väl uppe stötte vi på Flora som också var ute på tur, de vände och gjorde oss sällskap och så travade vi grusvägen bort, fin härlig trav, framåt med tryck i utan att han låg på. När vi vände fick jag samma trav på tillbakavägen, lite mer låg han på, men inte så farligt, gick att reglera så lätt. Vi skrittade nedför gräsvägen sedan, förbi kossorna och ner till grisgården och så vände vi och skrittade tillbaka, travade lite uppför backen. Ner för kullen sedan gick han med ordentliga kliv och frustade, fina hästen och det mest underbara av allt var att han var alldeles lagom pigg och jag vågade lita på honom med längre tyglar våde förbi "farliga" ställen och på hemvägen där han brukar får lite mer fart. Att jag hostade ungefär halva turen försöker jag envist tänka bort.
 
En av favoritbilderna från sommaren 2013
Han är min finaste gula hjärtehäst och jag kommer alltid att hålla de här stunderna, när vi är överrens, nöjda och glada ute i naturen, högre än en fantastisk känsla inne på tävlingsbanan. Jag vill nå dit också, men det gör mig inte så mycket om det inte händer.
 
Det Positiva: Känsla
Det Negativa: Hosta
 
Until the day I die

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0