Sådan matten sådan häst

Snart halvvägs igenom veckan, som vanligt går tiden snabbt.
 
Söndagen blev det sovmorgon på, däckade på soffan när jag kom hem på lördagen så sömn behövdes verkligen. Åkte ut till stallet mitt på dagen och gick en promenad med Maximen runt vallen, solen sken och det kändes mer som sommar än tidig höst. Det kom bilar och motorcyklar och Maxim vickade knappt på öronen, vi tar oss framåt, glömde kanske berätta det, men på tävlingsplatsen var det dels en motorcykel som passerade på den lilla grusvägen när vi stod och väntade efter att vi ridit, staket på båda sidorna så man kunde inte gå undan så det var bara att stå och låta den passera, han blev lite spänd, men motorcykeln tog det så lugnt och fint att det gick bra. Vi fick också rida undan för en transport på samma grusväg så vi skrittade framför den tills vi kunde gå av på sidan och han höll sig betydligt lugnare än tidigare. Mest bara positiva erfarenheter på sistone, hurra!
 
Bra med sovvakt!
<3
 
Igår hade jag ledig förmiddag, vilket var välbehövligt, dels så fick jag ta en trip till Västerås och hämta Johan och hans cykel på söndagskvällen, så vi kom hem sent och sedan var det skönt att kunna åka ut till stallet och ta imot hovslagaren i lugn och ro. Maxim var så himla söt när jag kom. Han låg ner och vilade och Flora vaktade, han fortsätter ligga ner när jag kommer fram och när jag går fram och hälsar och kliar honom lite i öronen, lägger han sig raklång ner på marken. Så söt, gjord om samma sak när jag tagit på grimman, "Nej, matte, jag vill sova mera!" tyckte jag att han sa. Synd att vi hade tid att passa annars hade jag lätt slagit mig ner en stund i gräset och kliat honom mer. Hovslagarbesöket gick bra och hovarna blev lite bättre, fortfarande lite frasiga, men nu har jag kortat ner en vecka till nästa besök så det ska nog ordna upp sig. Maxim fick gå ut i hagen igen och jag åkte hem och bytte om för att starta jobbdagen efter lunch. Idag har vi vilat helt från varandra, men imorgon ska vi ta oss ut är tanken, får se om det blir vallen eller nya stigen och om vi får sällskap eller inte.
 
Det Positiva: Söthäst
Det Negativa: Höstförkylning
 
Sweet dreams

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0