A lot

Anledningen till att det inte blir så mycket inlägg här numera är för att jag ingått ett avtal med mig själv att jag ska hålla min dator avstängd på vardagarna eftersom jag inte har diciplin nog att hålla mig borta från alla roliga filmer och serier som finns på den. Och att blogga från plattan och inte har tillgång till bilder är sådär, men lite ska jag försöka och så får helguppdateringarna bli desto bättre i stället. Nu håller jag det inte stenhårt, men gör mitt bästa.
 
I allafall, kendoträning har det blivit, både förra veckan på torsdagen och så igår.
 
Förra veckan blev det ju till och med träning två gånger och kroppen var rätt så sur och protesterade då jag skulle ta mig till dojon. Efter uppvärmningen kändes det lite bättre i allafall, men jag tror det är en höstförkylning på gång för mot slutet och efteråt var jag ganska så matt i kroppen och tror inte att det bara beror på dålig form.
 
Kallepass med flerstegstekniker stod på schemat. Det var kul och tekniken fungerade väl hyffsat för det mesta. Det kändes dock inte lika "lätt" som det brukar, kanske att jag spände mig lite för mycket, vem vet. Ska jag nu tävla på SKO så får jag nog ta och sluta analysera min kendo och bara hitta viljan att köra, för den finns inte där riktigt. Svårt att motivera mig själv i ji-geikon på slutet. Lite bättre mot Kalle (såklart) men även där kände jag mig liksom matt i huvudet och att jag inte riktigt gav allt jag skulle kunna. Mja, får försöka träna på nu en månad, åka på SKO och så får jag utvärdera efter. Det ska ju vara kul, men för att det ska vara kul måste jag känna att jag i allafall försöker att ge det mitt bästa, även om mitt bästa just nu inte är vad det var för ett år sedan.
 
Igår så höll jag i passet. Hade någon slags idé om att köra kontringstekniker, för det är ju bra både för tävling, gradering och i största allmänhet. Sedan fågade jag om det fanns några önskemål. Kirikachi kom som på beställning och så var det en som tyckte det var länge sedan han gick på ett "riktigt jobbigt pass", var befann sig han när Kalle håller passen egentligen? 
 
Nåväl, vi började med sedvanlig uppvärmning och sedan gjorde vi lite stora och små grundtekniker för att mjuka upp kroppen lite. Kontringsteknikerna vi körde sedan gjorde vi i två omgångar, först med stora tekniker och typ fokus på själva tekniken och nästa gång med små tekniker där den som attackerade verkligen skulle försöka sitt bästa för att träffa. Vi körde Men-nuki-Do, Kote-nuki-Men och Ai-Men, helt okej gick det, även om det är knepigt att svara på frågor ibland och jag inte riktigt har grottat ner mig i allt det tekniska utan kör på känsla, svårt att beskriva ibland.
 
När vi gått igenom några gånger så gick vi istället över på kirikachi och körde det, sedan lite kakarigeiko (det skulle ju vara ett jobbigt pass också) och därefter kirikachi + ji-geiko, tänkte att det kan ju vara bra, är ju så man kör på gradering. Efter sista ji-geikon körde vi två små Men var för att lugna ner det hela, jag gillar att avsluta passen så, för det mesta blir det bra hugg och man kan känna sig nöjd med något i allafall.
 
Jag tycker att min fokus var ganska bra under kontringsteknikerna, kroppen blev lite trött under kirikchen och kakarigeikon och i ji-geikon gick det väl sådär, hittade inte riktigt "min" kendo, men bara att fortsätta öva, mer ji-geiko, mer framåt tror jag.
 
Och han som ville ha ett jobbigt pass var nöjd efteråt och det var även en som sa att det var ett roligt pass, då blir man lite glad inombords.
 
Det Positiva: Träna
Det Negativa: Trött kropp
 
You lift me up

Over and Out
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0