Solsken i hjärtat

Så helgen gick en faslig fart som vanligt. Upp tidigt och morgonfodra på lördagen, det tog halva förmiddagen och då red jag inte ens. Men det tar sin lilla tid att byta täcken och släppa ut tjugo hästar när man är själv, även om jag kan släppa dem lösa hage för hage så blir det ju lite gående fram och tillbaka. I allafall insåg jag att rida fick bli en annan dag och nöjde mig med att borsta lite. Sedan skulle det mockas och fixas mat och sopa hela stallet samt städa fikarummet. Resten av lördagen blev det inte mycket med, kollade serier och råkade somna lite mitt på dagen, nattveckan tog ut sin rätt där med andra ord.
 
 
Idag var det återigen solsken och inte så lång sovmorgon, även om den blev lite längre än tänkt. Ut till stallet och fixa och idag blev det en ridtur i solen. Glad häst och glad matte (som återigen blev svettigare än hästen) vi övade på att ha långa tyglar förbi alla läskiga hus och silagebalar och det gick bra. Travade en hel del, ganska så bra underlag så galopperade också, fick till en fattning i högergaloppen också, lika bra att öva på det ute också. När vi vände hemåt och började knata uppför den långa backen (där han brukar få springa) var det en något taggad häst som taktade och ville bestämma själv, inget av det tyckte jag och så blev det mest skritt, när han skrittade avspänt så tänkte jag trava den sista biten och la till skänkeln lite, pang sa det så vart det klockren galoppfattning och galopp istället. Busiga hästen, men jag fick mig ett gott skratt i allafall. Vi galopperade lite till sedan och travade en sträcka på hemvägen och även om han låg på lite så höll vi oss till rätt gångart, vi börjar få kläm på det hela. Hoppas på ännu bättre underlag snart så man kan ge sig ut i skogen och galoppera ordentligt.
 
 
Efteråt myste vi lite med öronkli i hagen, hade med mig kameran, men gjorde misstaget att mysa lite först och då ville han fortsätta vara nära och följde efter, jag fick springa iväg en bit och vända mig om och ta foto medans han kom fram till mig igen. Söthästen, han gör mig glad bara av att vara. Planerar ridhus imorgon och så får vi se vad som händer restan av veckan, tisdag är det tandläkare som gäller så då blir det nog ingen ridning.
 
Det Positiva: Glad häst
Det Negativa: Trött matte
 
Tears of joy

Over and Out
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0