Vallen runt

Idag blev det foderköp och hittade även lite hästgodis som jag tänkte testa. Regnade hela eftermiddagen och hade i princip bestämt mig för att inte rida eftersom jag inte packat ner några regnkläder. Ännu mer övertygad blev jag när jag kom ut och Maxim stod och halvsov i sin box. Sedan blinkade han lite trött mot mig och ville bara mysa. Ställde ut i gången och mockade och då kommer hon som rider en av Maxims boxgrannar, ett sött litet arabsto och undrade vad jag tänkte hitta på. Sa som det var att jag hade tänkt rida ut, men nästan ångrat mig nu, men när hon också blev sugen på att rida ut så hängde jag på, kul med sällskap. Regnet hade i princip slutat också så det gick att rida i tröjan, blev till och med lagom behagligt på slutet.


Nya bilder kommer snart....

Vi red runt vallen och det gick väldigt bra. Det började med att han gick förbi fladdrande blastbalar utan större problem. Sedan så var det naturligtvis en sjöfågel i bäcken som skulle ställa till det, men han kastade sig bara lite. När vi kom upp längs med vägen så flög det upp lite kråkor också och då kastade han sig och sprang iväg en bit, men inte i panik och hans sällskap var ju kvar på samma plats så vi kom tillbaka relativt snabbt. Sedan skrittade vi längs med vägen, ganska nära, men med stoet som skyddsbarriär, det kom två bilar och körde om och det gick superbra, trots att de körde lite fort, kände att jag kunde slappna av mer också eftersom vi inte var ensamma. Sedan så travade vi en bit och när vi kom fram till stora vägen så skrittade vi igen, kom en stor lastbil som han sprang lite för, men han gick snällt tillbaka till stoet efteråt. Sedan skrittade vi längs med vägen och förbi husen och så travade vi en rejäl bit igen, förbi två älgtorn och så blev det lite galopp också. I traven var han lite pigg och låg på en del, men jobbade på fint med bakbenen bitvis så jag var rätt nöjd ändå. Galoppen var fin, vi kunde rida jämsides och det var härligt, sedan så travade vi längs med bäcken hemåt och det gick bra, sista biten skrittade vi och då dök det upp ännu en sjöfågel som skrämde dem lite. Skrittade runt stallet som avslutning och det gick i allafall utan incidenter.

Han blev lite lagom svettig och verkade glad när vi kom tillbaka till stallet och myste i stallgången. Fick av lite mer päls också och tror att han tyckte om att bli kliad. När jag ställde in honom i boxen igen så följde han efter mig längs med väggen och tryckte mulen mot gallret. Så söt <3

Imorgon blir det tömkörnigslektion, hoppas på att det går bra och på att jag lär mig mycket.

Det Positiva: Galoppera
Det Negativa: Fobier

The best of them all

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0