Blåshästen...

Idag blåste det halv storm, men jag beslutade mig för att ändå testa att tömköra. Kanske dumt såhär i efterhand, men blev nog en nyttigt ändå. Eftersom det talades om ett ganska ljudligt ridhus med skallrande väggar så tänkte jag vara på ridbanan, mycket smartare, utan staket och så... Började med att leda lite i grimskaft och det gick ändå ganska bra, spänd så klart, silageplast som fladdrade och så vidare. Kom en del trafik på vägen också så mycket som stressade, vid ett tillfälle, hann nog bara tömköra några varv, så kokade det över och jag lyckades inte parera med tömmarna så han lyckades bli för stark och sticka ifrån mig. Så bara att springa tillbaka till stallet där han blivit infångad.


Raggsockan har nästan fällt all päls nu :)

Bestämde mig för att ta bort tömmarna och "bara" promenera i grimskaft. Så vi gick och gick, runt, runt på ridbanan, förbi balarna och fladdrandet och det gick hyffsat bra, övade lite halter och ryggningar också. Sedan så bestämde jag mig för att ta ett varv till och sedan gå hem. Då kommer det naturligtvis en motorcykel på vägen så han flippar ur lite. Bara att fortsätta några varv till och när jag börjar bli nöjd så flippar han för plastfladdret istället. Så blev ganska många extra varv där, men det visade sig att vi slutade ganska lagom för att möta upp en fjordbekant på stallplan, hon skulle på foderträff i stallet och blev jätteglad över att se en fjording promenera omkring på ridbanan och sedan när hon kände igen mig så blev hon glad också. Trevligt med bekant ansikte, längtar tills ÖFF:s tävlingar drar igång nu så man får träffa folket lite oftare. Blev ingen foderträff för min del, jag hade tänkt gå, men sedan hade jag glömt bort det helt och inte anmält mig och så blev det lite andra saker att göra ikväll ändå. Några av tjejerna i stallet skulle i allafall lyssna och lovade berätta för mig om det var något speciellt intressant. Kanske blir någon mer gång och då får jag passa på.

Det Positiva: Det gick tillslut
Det Negativa: Flippande häst

Trust me

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0