Flädersaft

I somras fick jag något ryck och med inspiration av min kära kompis Lollo gav jag mig ut och plockade fläderblommor i bostadsområdet. Sedan bar det av hem till lägenheten och operation Flädersaft tog sin början. Det gick smidigare än vad jag trodde och även om den första provningen inte föll så väl ut så blev det bättre med tiden. Till och med så bra att jag gav bort en flaska i present. Snart är all saft slut och vi får vänta till nästa år med att göra ny, men då ska jag slå på stort och göra en större omgång.
 
Så här gick det till:
 
Ingredienser
Fläder och citron
Och så en hel del sockerlag också.
Koncentrat att späda
Receptet jag följde
 
Blev god saft som numera är helt slut :(
 
Over and Out
 
 

Kommentarer
Postat av: Elinor

ÅÅÅÅÅH vad GOTT!!!! älskar flädersaft! finns det massor med saft kanske detta kan vara en julklapp, det skulle verkligen uppskattas :D
kram!

Svar: Åh, saften är slut :( Men ska tänka på dig till nästa år, för vi ska göra ännu mer i sommar :)
Matilda

2012-12-09 @ 20:28:36
URL: http://ellenelinor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0