Systeryster helg i Götet

Mycket att skriva om nu känner jag, men vi börjar med helgen hos systeryster i Göteborg. Kom fram rätt så tidigt på fredag eftermiddag och spanade in lägenheten som syster bor i, jättefin och fick en hel del idéer på hur jag ska lösa vissa saker i vår lägenhet. Sedan åkte vi till Ikea och Coop och kollade runt. Shoppade lite fredagssnask och åkte hem igen. Kollade på rolig film, The boat that rocked, drack lite vin, käkade glass och hade det allmänt trevligt. Blev inte så sent, men somnade som en stock och sov superhårt och skönt i tio timmar.

Lite frukost på det och så var lördagen igång. Vi åkte ut mot havet och besökte Fotö, Hönö, Öckerö och Hälsö i tur och ordning. Käkade glass, god lunch och fika på olika mysiga ställen, spanade in lite loppis, plockade snäckor och bjönbär, andades in havsluften och njöt.


Jag gillar hav!

Björnbär!

Systrar <3

Hav <3

Plocka musselskal till hemligt pyssel

En pinne och björnbär, my precios...
Väl hemma igen däckade jag på soffan i en timme ungefär. Sedan var det dags att göra sig i ordning för kvällens festligheter. Vi tog oss in till stan och Göteborgskalaset som pågick för fullt. Började att lyssna på ett band som hette Caligola och efter lite mat (renskavs kebab, namnam) och promenerande lyssnade vi på ett göteborgsbans som hette Jävlar anamma. De sista var väl inte riktigt min stil, men lite kul var det allt och man kunde sjunga med lite. De första därimot gillade jag (och ett plus var att man fick dreggla lite över sångaren) och hoppas kunna lyssna lite mer på dem.


Godaste ever!

Party! Eller nått..

Redo!

Nya klänningen!

Dreggel-varning

Musik!

Sedan var vi trötta och for hem igen. Sov nio timmar, promenerade lite efter frukosten och sedan satte jag mig i bilen och styrde mot Linköping och syster satte sig på en buss och for upp till Smögen. Fin helg var det med fina syster <3

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0