Syjunta

Ungefär en gång varannan månad tar vi oss samman på jobbet, några kollegor och några föredetta kollegor och har syjunta. Känner mig lite som en tant när jag nämner det för folk, men det är en riktigt bra uppfinning. Trots att vi 70% av tiden fikar, äter och skvallar så får man mycket gjort på den produktiva tiden. Jag har till exempel inte längre en hög med kläder som behöver lagas, in heller ligger det för långa gardiner som behöver klippas av och läggas upp och skräpar någon stans i lägenheten (de ligger nu uppsydda och skräpar bredvid min sykorg i väntan på strykning och upphängning). Deesutom har hushåller numera fått tillskott av fyra sprillans nya kuddfodral. Jag är mäkta stolt, men får nog tillskriva mycket av äran till min förre gruppchef som hade smarta knep att komma med i hur man syr ett kuddfodral på lättast sätt, annars hade nog Matilda hunnit klippa sönder hela tyget innan hon var klar och det är inte säkert att det blivit några kuddfodral alls.
 
Lite bilder på före och efter tänkte jag bjuda på trots att de blev lite suddiga.
 
Min sykorg

Kuddfodral färdigsydda och kuddfodral som väntar på att bytas ut.

Efter, två kuddar fick byta från den lilla soffan till den stora.


Jag är som sagt mycket nöjd över mig själv. Nu funderar jag på att göra en tenugi (huvudduk till kendoträningen) och kanske en liten bordsduk av det tyg som blev över. Vi få se om jag lyckas innan nästa syjunta eller som det blir den kvällens projekt.
 
I övrigt var det trevligt att träffa dem igen, men känner mig inte så pepp av att gå tillbaka till jobbet på måndag. Tror knappast att det blir en lugn igångsättning direkt. Efter ytterligare lite prat efter kendoträningen igår så kom jag också fram till att jag måste ta mig en rejäl funderare på hur jag vill ha det i framtiden egentligen. Men det är funderingar som stannar utanför bloggen så länge.
 
Det Positiva: Avslutade projekt
Det Negativa: Nedåtgående spiral.
 
One step forward, two steps back
 
Over and Out
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Elinor

Åh, så fint det blev! Jag är riktigt sugen på att sy mina gardiner snart också, kollade med Daniel och han sa att jag fick låna Lisas symaskin :P haha så jag har hans medgivande i alla fall :D tror inte det blir några problem, bara att jag ska komma ihåg och fråga och ta med den när jag är där och hälsar på :D

kramis

Svar: Jag är mycket stolt och nöjd! Dock hade det nog blivit lite tokigt om jag fått hålla på själv, bra med kunniga människor runt omkring :P
Matilda

2012-08-31 @ 14:59:26
URL: http://ellenelinor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0