Slut på semestern matte?

Idag skulle vi ta en promenad Maxim och jag, planen har ju varit att promenera två gånger i veckan under vilan för att i allafall hålla igång lite. Så det blev in i stallet för lite pyssel först och lite pellets. Sedan hade jag tänkt gå en bit runt vallen. Dock hade jag inte tänkt på att det regnat på förmiddagen och det hade växt upp lite mer gräs än vad jag hade tänkt, så mina bara ben och gympaskor blev mer och mer blöta, slutade med att vi var ute en kvar ungefär, men istället för att nöja oss med det gick vi in i ridhuset på hemvägen och lekte lite.


Övade lite på att följa efter mig, stanna och backa. Sedan fick han trava några varv i åt båda hållen och även galoppera. Han var lite busig och bockade en del när jag manade på honom. Släpade fram ett hinder för att se om han var sugen. Om han var! Han satte av i tokgalopp första gången och flög över, vadå avståndsbedömning? Han har ju inte hoppat mycket alls, så de första springen blev lite hipp som happ, men sedan fick han bättre kläm på det. Höjde krysset lite och samma igen tokgalopp och sedan tio meter efter stannar han, vänder och sätter av igen och ta hindret från andra hållet också. Underbara häst!
Gjorde sedan om till ett rättuppstående och så fick han hoppa det några gånger också, höjde lite också så det låg nog kring 70 på slutet, hoppade glatt varje gång och trots att han kom lite fel kravlade han sig över. Så fint att han tänker framåt, tidigare gånger när vi löshoppat lite mer seriöst har han varit mer osäker. Kanske de här gångerna när vi bara plockar fram ett hinder för skojs skull ger mer än vad jag tror. Så nöjd med honom efteråt och han var mäkta stolt när han kom in till mig efteråt och fick en massa beröm och klappar.

Vi ska ge oss på en längre promenad på söndag och sedan är semestern officiellt över, även om jag kanske inte hoppar upp i sadeln på måndagen så ska vi göra något mer seriöst.

Det Positiva: Glad häst
Det Negativa: Växthuseffekt i ridhuset

You make me smile

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0