Pyssel

Idag så har jag ägnat en timme eller så åt en av mina favoritsysselsättningar. Pyssel. Det kommer ganska mycket i skymundan numera, men ända sedan jag var liten har jag gillat att pyssla. På lekis satt jag hellre vid bordet och pysslade med pärlplattor, klippte och klistrade eller lekter med lera än något annat.


Plockande

Förutsättningarna för dagens pyssel lades i helgen, lite musselplockande på västkustens klippor och lite fyndande i Hönös second hand butik. Det här är också delvis inspirerat från min systers lägenhet, men med lite egen tanke också.


Blåmusslor, utan behandling och behandlade med genomskinligt nagellack.

Ostronskal

Samlat på tallrik från loppis och med värmeljus, hösten kan komma!

Mycket nöjd med mig själv, nu ska bara den perfekta platsen i lägenheten hittas också.

Over and Out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0