Promenix

Så idag mådde både häst och matte tillräckligt bra för att röra på sig lite mer. Hade tänkt longera lite, men med värsta folksamlingen i stallet (har varit väldigt lugnt i sommar så man brukar vara glad om det är en bil på parkeringen, idag var det nog 7-8 stycken) så nöjde vi oss med promenad. Dock tog vi på träns och övade lite mer seriös ledträning. Maxim är en väldigt snäll häst, men han behöver påminnas ibland om att det inte är okej att tränga sig, gå iväg eller andra dumheter. Så vi övade på halter, på att backa och allmänt på att koncentrera sig på matte. Läskiga lastbilar stod parkerade vid vägen, traktorer som körde höbalar och självgående gräsklipparen såklart. Han skötte sig utmärkt hela turen och klampade på som vanligt så jag ska köra på nu, lite lugnt imorgon med lite lätt tömkörning och så en lektion med lena på tosdag. Ska be om att få ta det lugnt där också och berätta vad som hänt, men han behöver aktivera hjärnan och kroppen lite, matte också.
 


Annars så var det trevligt med lite liv och rörelse runt omkring sig igen. Gillar mitt stall, även om det blir många viljor ibland. Maxim trivs också tror jag och jag hoppas att det ska fortsätta så, blir lite nya hagkompisar i höst förmodligen och en ny hage, men håller tummarna att allt ska gå bra.
 
Det Positiva: Framsteg
Det Negativa: Kyla
 
Heat me up
 

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0