Löshopp!

Fredag blev det vila för Maximen och på lördagen löshoppade vi, dessutom blev det frisereing och rengöring, inte för det hjälpte så mycket när han rullade sig både i ridhuset och i hagen efteråt. Svettigt i ett varmt ridhus, men det var en duktig häst som jobbade på bra. Började med att värma upp lite i trav över cavalettibommar, sedan fortsatte vi med lite travhoppning. Sedan tog vi galopp också, för en gångs skull hade jag försökt stega lite avstånd och tänka till så det blev rätt så bra redan från början, fick justera lite i början bara. Sedan flöt det på rätt så bra tycker jag. I slutet tog jag bort det ena hindret och höjde upp oxern lite och han flög över. Ska bli kul att hoppa med honom uppsuttet snart. När jag höll på att plocka undan hittade jag en pressening som jag lade ut och bästa brukshästen i hela värden blev väldigt intresserad. Nosa, skrapa lite och när jag bad om det promenera över, inga problem! Så himla duktig häst!



Igår fick han vila då matte tog sovmorgon och sedan ägnade ca åtta timmar av dagen åt att städa och fixa i dojon innan terminsstart. Så vi kastade om dagarna lite och det blir ridtur idag istället. Han verkade rätt så nöjd med att bli ompysslad och käka lite extra gräs. Ska dock bli kul att rida i kväll!

Det Positiva: Glad hest!
Det Negativa: Damm

Flying high

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0