Drömmar

Som jag skrivit tidigare är jag väldigt nöjd med den häst jag köpte för drygt ett år sedan och jag skulle aldrig vilja ha det ogjort. Men ibland drömmer jag lite om en till häst (trots att jag vet att jag inte har tid eller råd till det just nu). Ett sto skulle jag vilja ha, en lugn fin häst (som Johan kan rida på :D) med härstamning som man kan avla vidare på.
 
Igår hittade jag en annons på facebook på ett sto som jag genast ville ha. Fin härstamning, fina poäng på premeringar (diplom med råge) och när jag kollar på fotot så är det en mycket vacker häst jag får se. Tyvärr (eller vad man ska säga kanske tur ändå) är hon lika gammal som Maxim (4 år), inte inriden (mycket hanterad, tömkörd osv, men inte riden ännu), så Johans ridhäst kan hon ju inte bli (Johan vill hellre ha en större häst också, då han säger att han känner sig stor och klumpig på de gula, men jag ska nog kunna hitta en lämplig stor gul åt honom i sinom tid... eller en brun om den passar honom bättre). Så just den här drömmen får vila ett tag, även om jag spar namnet i mina arkiv och om chansen dyker upp om så där 5 år och livet ser lovande ut så kanske, kanske.
 
Det är kul att drömma i allafall och bygga upp olika framtider.
 
Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0