A little bit more.

Trots en vecka när närmast inget fungerat som jag velat i mitt liv lyckades jag ta mig till kendoträningen igår. Mycket mer hann jag inte med eftersom jag började med att sova lite mer än tänkt, elva timmer blev det så lagom pigg åt jag frukost klockan sex på kvällen. Inte den bästa uppladdningen då jag fortfarande var mosig i huvudet när i körde igång klockan åtta.

Blev lite piggare när det drösar in inte en, inte två, utan tre fler personer än vad som är vanligt nu på sommaren. Så totalt blev vi sex stycken, rekord! Vi började med uppvärmning i vanlig ordning och sedan suburi. Anders plcoakde fram den fruktade suburi-shinaien och vi körde huggcirkel. tjudo hugg sedan flyttade suburi-shinaien (som har åtta ribbor istället för de vanliga fyra, dubbelt så stor och tung) plats och så körde man tjugo på nästa person också, två varv körde vi så totalt 260 hugg då vi körde tjugo på slutet med vanlig shinai också. Armarna var möra efteråt. Sedan gjorde vi hundra haisuburi också, efter det fick vi tack och lov behövlig vattenpaus innan vi drog på oss Men.

Började med stora Men, avslappnat och kontrollerat. Sedan har jag glömt i vilken ordning vi gjorde de olika övningarna. Hade en hel del kombinationer. Vi körde kote-Men, sedan kote-Men-hiki-Men, kote-Men-hiki-Men-Do (förbi)-Men-Hiki-Kote. Sedan gjorde vi även en kontringsövning där man skulle hugga Kote och den andra kontra med Men. Uttröttande, men nyttigt.

Vi fick en mini-paus innan ji-geiko också, passade på att dricka vatten och blöta tenugi. Sedan fick vi en halv minut innan den första ji-geikon att tänka ut och fokusera på de mål vi skulle ha under denna. Vi fick sedan en kort stund inför varje ny ji.geiko och fokusera på målet och så kunde man ändra målet inför varje ny ji-geiko, men inte under den. Jag satte upp som mål att jag inte skulle blocka utan kontra istället och så försöka mig på tvåstegstekniker.

Tyckte det gick hyffsat bra i den första mot Lars och jag hängde med rätt så bra. Lyckades också i lite av vad jag företog mig. Mot nästa gick det hyffsat också, sedan mot Anders så gick det väl inte så bra, började bli lite trött också. Nästa mot Lollo gick lite bättre och eftersom vi körde lite liknande och mer graderingskendo så fick jag känna lite på teknikerna också vilket fungerade bra.

Sedan gick luften och orken ur mig lite och den sista mot Pär var väl ingen höjdare. Han är rätt så stark och snabb så jag behöver verkligen vara mer fokuserad för att få göra det jag vill. Blev stretching efteråt och lite prat innan jag tvingade iväg mig själv till jobbet. Tog imot oerhört, men nu dröjer den några veckor till nästa nattvecka i allafall. 

Det Positiva: Ta ut sig
Det Negativa: Tappa fokus

You make me stronger

Over and Out 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0