Tamashigiri

Hmm, ligger lite efter i bloggander märker jag. Ork är en bristvara för tillfället.

I lördags ägnade jag i allafall nästa hela dagen åt svärd. Inlägget får gå under kategorin Iaido, en kategori jag så gärna vill fylla med passinfo och träningsövningar. Nu var det inte Iaido egentligen jag tränade, utan Tamashigiri, att hugga bambumattor med skapt svärd.


Redo.


hihi

Det var svårt men kul och stört omöjligt att hugga snett från det ena hållet. Fick också världens träningsvärk så jag knappt kunde lyfta armarna på söndagen, så ingen kendoträning då. På måndagen var det dock lite bättre i allafall.

Det Positiva: Svärd
Det Negativa: Knasig huggteknik

Swoch, swoch, you are dead.

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0