Mörker

Vill ha snö! Nu, nu, nu! Idag red jag i mörkret utan pannlampa och det var inte kul. Imorgon måste pannlampan ner i stallväskan innan jag lämnar lägenheten.

Annars har det inte hänt så mycket på hästfronten denna vecka. Vila för Maxi måndag och tisdag. Igår blev det en promenad, lilla rundan och trafikträning blev det igen. Lite väl mycket. Först kom en bil och körde om och det gick superbra! Han fokuserade på mig och höll sig lugn, sedan så kommer det en lastbil bakom oss, så då tänkte jag att vi skulle gå över vägen och ställa oss och titta på en avtagsväg och det var nog lastbilen med på, bara det att det kom en bil från andra hållet också. Men det gick bra ändå, Maxim höll sig relativt lugn och jag visade vart jag skulle, så vi kunde kolla på när bilarna körde förbi och sedan fortsätta vår tur. Hemma igen så longerade jag
Joker vilket gick superbra, skritt, trav och galopp när jag ville. Avslutade med lite löslongering.

Idag var det nästan mörkt redan när jag kom ut till stallet. Började med Maxim och tömkörde på ridbanan, inte så lång stund, mest i skritt, för man såg nästan ingenting. Sedan skrittade jag och Joker ut i mörktet fulla med reflexer. Det gick bra, men en pannlampa hade som sagt varit behövligt. Ska fixa till imorgon.

Nu är också transport och anmälan klar till ÖFF dressyr nästa lördag. Jag ska rida Joker är det tänkt i LC:2 och LB:1, blir spännande hur det ska gå. Maxim får stanna hemma denna gång.

Det Positiva: Rida
Det Negativa: Mörker

Skynda, skynda

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0