Med pannlampa!

Jag fuskade lite idag och tog en halvtimmes flex. Eller, det är ju inte fusk, vi har ju flextid så att vi ska kunna jobba när det behövs och ta ut om vi vill. Idag ville jag! Jag for naturligtvis ut till stallet och skyndade mig så pass att jag hann rida Maxim medans det fortfarande var ljust, han fick ha lite reflexer på sig ändå eftersom det var dimmigt. Lite läskligt var det med reflextäcket, men allt gick bra. Han var lite spänd idag, det hjälpte nog inte att Joker började springa runt som en galning i hagen när vi red förbi heller. Ner mot sjön kom vi i allafall och vi skittade förbi två rådjur, tror inte att han såg dem, men det gjorde jag så jag satte igång med att skråla "Vad du är söt min kära lilla ponny..." allt vad jag hade. Otroligt nog stod rådjuren kvar, Maxim undrade nog mest vad som stod på och ingen blev rädd för någon. När vi skrittade över vallen hem blev det lite spänt igen (Joker fortsatte springa som en galning och hjälpte inte till ett dugg, han lugnade ner sig när vi kom närmare), men vi övade på att fortsätta skritta och gjorde lite volter. Det sista vi gjorde innan vi gick hem var öva lite på framdelsvändning och han var jätteduktig, för den ena skänkeln flyttade han ett varts varv bara så där, den andra var det svårare med, men jag ska öva mer, även från marken.

Joker i full utstyrsel

Sedan var det Jokers tur att komma in och få på sig sadel och alla reflexer, jag adderade en pannlampa (och reflexväst) till mig själv och så var vi lite mer förberedda än igår. Tog samma rundan, men från andra hållet så asfaltsvägen först i skritt som uppvärmning, det gick i racerskritt kan jag säga och eftersom det inte var helt mörkt och med pannlampans hjälp så travade vi på gräsvägen. Det gick bra, övade på att inte hålla i honom så mycket, jag är ju lite farträdd. Gjorde två fattningar också, en i vardera galopp. Imorgon bitti ska jag ge dem frukost och sedan ta ett pass på ridbanan med Joker, vi ska öva programridning tänkte jag. Maxim ska få komma ut i skogen och springa av sig lite, jag har en känsla av att det behövs....

Det Positiva: Pannlampa
Det Negativa: Utan sällskap

Bli bra, bli frisk.

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0