Kendo- och Iaidohelg

Sådär, nu har vi gått in i mars månad och jag har börjat som heltidsanställd med kontrakt fram till i april nästa år, månadslön och andra diverse förmåner så som friskvårdsbidrag. Dessutom känns de annorlunda att gå till jobbet när man äntligen är något mer än "bara" timanställd.

Allt detta har jag firat ordentligt. Först när jag fick beskedet med vin, ost och kex tillsammans med Johan och sedan när kontrakt och allt var påskrivet med att shoppa loss riktigt rejält på Kendoshop. Var annars, så nu väntar jag med spänning på att en rustning ska komma hit till mig i Sverige ända från andra sidan jorden. Livet flyter på riktigt bra för tillfället, mina små problem känns så fjuttiga om man jämför med andras så jag försöker att bortse från dem.

Tummen har repat sig efter kattbettet riktigt bra, men jag har tagit det lugnt i veckan. Ridit en sväng med Hampus, för första gången på länge utan sällskap, men det var riktigt trevligt ändå. Han var så glad att det smittade av sig på mig också och vi tänade på att backa en hel del och han gjorde som jag ville tillslut.

På onsdagen var det årsmöte med LBK där jag lyckades ducka undan alla förslag på att jag skulle göra saker och sedan äta otroligt god smörgåstårta. Efteråt var det träning, tummen höll, men jag var väldigt trött efteråt och bestämde att det berodde på medicinen så jag hoppade träningen både tosdagen och lördagen. Då missade jag tydligen en hel del, men ibland så orkar man inte och då är det helt enkelt så, jag satsar på att träna en del den här veckan som kommer istället.

Bara för att man inte träna betyder det inte att man inte håller på med kendo. Igår bar det av ner på stan till Lars för att kolla på 300 minuter kendo från japanska mästerskapen. I detta ingick också kvällsmat i form av hemmalagad sushi och friterad kyckling samt tufusallad. Lars fru är från Japan så hon vet vad hon håller på med. Det var underbart gott. Jag skulle nog kunna leva på bara den maten. Sedan blev det väldigt mycket kendo och efter att dvd:n var slut plockades det fram annat både på dvd och på youtube. Det finns mycket kendo där ute och att sitta i ett rum fyllt av människor som kan berätta vad som händer när man inte hinner med och hur saker och ting fungerar är så trevligt. Vi såg även finalen från japanska mästerskapen för två år sedan, mest för att spana in Lars och Keiko i publiken. Set blev väldigt mycket kendo som sagt och ögonen gjorde lite ont efteråt.

Idag har det istället varit Iaido som gällt. Jag har varit på min första Iaidotävling som funktionär. Väldigt intressant, men jag har ju svårt att se vad som görs bra och vad som görs dåligt. Det är i vissa stunder en väldigt vacker sport i allafall. Inget som jag tror skulle passa mig, men jag tror att jag ska testa någon gång. Ikväll blir det kendoträning igen och sedan ska jag försöka fånga in katterna när de smyger ut i mörkret för att äta.

Det Positiva: Livet flyter på
Det Negativa: Onda drömmar

If you could see...

Over and Out



Kommentarer
Postat av: Caroline

Det är svårt att se skillnad på bra och dåligt när man inte vet vad man letar efter, i alla fall när skillnaderna inte är så stora. Och det blir inte lättare av att bara se ryggtavlor när man är funktionär. :)

2010-03-08 @ 16:21:33
URL: http://www.kendoka.se
Postat av: Syster Elinor

GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!! :D:D så glad för din skull :D kramis

2010-03-11 @ 00:12:48
URL: http://ellenelinor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0