Hur man roar sig som katt

Katterna är galet trötta på och av värmen, imorse när det var lite svalare passade de på att leva rövare. Nyaste favoitleksaken är pennor. Man får inte ha dem i fred, de hittar dem och river ner dem på golvet och så är det klippt. Vet ni hur mycket oljud en penna kan föra? Kan säga att det är mycket, speciellt i tassarna på Nostippen. Så jag passade på att leka några minuter innan jag cyklade till jobbet, så typiskt att de är i farten precis när man ska gå. Får ägna tiden åt att sätta mig nära när de ligger och vilar och se hur länge de ligger kvar. Fläcken brukar titta ointresserat på mig en stund och sedan vila vidare eller gå sin väg eftersom jag inte alltid har godis med mig. Nostippen kan ligga kvar ibland på sängen, ofta så hoppar hon ner och smyger fram och kikar en stund senare, men hon blir modigare och modigare. Båda äter godis ur handen, men klappa har jag inte kommit till riktigt ännu, vet inte riktigt hur jag ska bete mig, vill absolut inte bli biten igen. Jag har tänkt försöka när de ändå sitter där och knaprar godis, men det har liksom inte blivit något läge ännu förutom en gång då jag hann stryka Fläcken lite snabbt över huvudet. Får försöka jobba lite mer med detta tror jag så att vi når nästa mål någon gång.


Mjaou, vem är upp och ner egentligen?

Det Positiva: Framgång
Det Negativa: Långsamt

Vill ju mysa!

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0