Överlevde!

Det gick över förväntan bra igår. Hela dagen klaffade faktiskt väldigt bra och jag hade verkligen inte behövt stressa upp mig så som jag gjorde. Började dagen med att göra matsäckar i form av tunnbrödmackor. Sedan packades skolväskan och hästväskan samt de saker som skulle till Borensberg lades på sängen så jag kunde packa dem i skolväskan när jag blev klar i skolan och kunde packa om den. Sedan cyklade jag till skolan och jobbade lite och åt lunch. Direkt hem och packade skolväskan med Borensbergsgrejerna och lämnade den innanför dörren. Tog hästväskan och cyklade till Gamla Linköping där jag parkerade cykeln och gick resten av vägen till jobbet. Jobbade fyra timmar och tog bussen ut till Hampus där vi red dressyrprogram för fulla muggar. Provade att använda sporrar och då blev det galopp i allafall, men har jag inger spö i ytterhanden driver han gärna iväg på volterna, men jag blir nöjd så länge det är galopp, ska rida mer framåt på framridningen också så han kommer igång. Sedan bytte jag tillbaka till vanliga kläder och åkte med buss in till stan igen. Cyklade som en liten tok hem till lägenheten och hade mer tid än vad jag trodde att jag skulle ha. Så jag hann gå på toa och andas några andetag innan jag slängde mig ut ur lägenheten igen och skyndade mot sista bussen för dagen. Den var sen och jag fick vänta lite, så jag hann lugna ner mig. Så äntligen var det över, fram kom jag och då hade jag bara Johan och värme i tankarna så jag inte ens märkte att han stod och väntade på mig i mörkret. Han smög sig ifatt sedan så vi kunde sällskapa. Men han gillar att smyga och jag var för upptagen för att märka någionting. Sedan fick jag i mig god mat och vin och så somnade jag nästan under en filt i soffan när vi kollade på film. Mycket trött efter en hård vecka. Tyvärr blev det inte en så lugn start som jag hoppats på helgen, eller det började bra, fick sova länge och äta frukost både mycket och länge. Men sedan fick jag reda på att man behöver tävlingskort för att vara med på SKO och handläggningstiden är två veckor och tävlingen är om precis två veckor, blir tajt, men jag ska göra vad jag kan. Ta ett foto imorgon och skicka kuveret imorgon med alla ansökningar och bilagor och sedan kan jag bara hålla tummarna och hoppas på det bästa.

Nu ska jag ta helg och sluta bekymra mig för saker jag ändå inte kan påverka.

Det Positiva: Planering som håller.
Det Negativa: Andas in giftiga lösningsmedel känns aldrig bra.

Andas in och andas ut...

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0