Valborg

Det soliga och fina vädret verkar hålla i sig ett tag till. Ska försöka ta mig ut och njuta av det idag också.

Gårdagen var en väldigt bra dag. Kom upp i ganska god tid och plockade här hemma på fömiddagen. Sedan åkte jag till maxi och skulle handla. Många fler som tänkte samma sak och det var fullt med folk. Fick i allafall med mig det mesta av vad jag hade tänkte, plus ett par ballerinaskor som jag inte kunde motstå. Varmt och skönt var det att cykla, på hemvägen kunde jag cykla i bara t-shirt, härligt. Hemma igen var det dags att göra sig i ordning, bestämde mig för att vara somrig och hade min nya röda klänning på mig, kände mig väldigt fin. Sedan började jag lite med maten och råkade ut för en teolycka, en av mina fina teburkar ramlade och locket föll av, lyckades rädda en del av téet, men mycket gick till spillo, lite ledsamt. Sedan kom äntligen Johan <3 så vi åt lite mat, lax och potatis i ugn, innan vi cyklade ut mot en våreld. Kom precis när de små barnen började med sitt fackeltåg och fick se när de tände kasen, det knastrade en massa och brann jättefort. Mysigt var det att stå där med Johan armar omkring mig och titta på elden. Var riktigt kallt att cykla hem sedan, men ibland kunde vi cykla och hålla i handen samtidigt och då blev den handen lite uppvärmd i allafall. Det är ett roligt sätt att cykla på, förutom att jag blir närmast livrädd när man kommer för nära folk. Johans cykel är som en vandrande varningsklocka, men ibland flyttar sig inte folk ändå och med min bomsar har jag inte en chans att stana för något som är närmre än femtio meter ungefär. Hemma så värmde vi upp oss lite innan det var dags för efterrätt,mangoglass, mums mums. Sedan så blev det lite mys innan jag slocknade totalt och sova skönt nästan hela natten igenom. Snosade oss igenom morgonen innan det blev lite frukost och Johan åkte sin väg till skolan. Saknar lite redan.

Funderar nu på vad jag ska ägna dagen åt, lite disk och kanske ta tag i att fixa cykeln, vilket jag sagt i flera månader nu, men ännu ha inget hänt. Får se hur det går idag.

Det Postitiva: Mys <3
Det Negativa: Lite ont i nacken tydligen.

Armar som värmer är härligt i den kalla kvällen.

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0