Kaos i huvudet

Ja, lugn och ro har det inte varit på någon front. Hjärnan känns efter en veckas jobb som mos och jag får lite små sammanbrott inombords då och då och även utombords händer. Bita ihop och ta sig igenom är väl vad som gäller, men hålla sig på rätt sida om den där gränsen som det är så svårt att ta sig tillbaka över om man väl hamnar på fel sida.
 
Det är skönt att åka iväg på träning då, jag tror ju att mitt humör och min disträhet för att huvudet är fullt av annat påverkat ridpassen negativt denna vecka, så det känns bra att komma iväg och få hjälp av Maritha att fokusera på rätt saker. Vi körde inte helt slut på oss denna vecka, även om det var ganska nära. Började med tempoväxlingar först i trav och sedan galopp, i galoppen fortsatte vi jobba med rakriktning i hörnet innan så vi kommer rakt in på långsidorna och kan skjuta på framåt med drivning av ytterskänkeln. Ibland blir det super och ibland är jag lite mesig och det blir inte så stor skillnad. Fick jobba med öppnorna i trav på långsidorna och sedan slutorna, kämpade på bra vill jag säga, öppnorna har vi kommit längst med, men även slutorna börjar likna slutor. I skänkelvikningarna jobbade vi med en ny variant av övning, då han gärna skjuter ut bogen och tappar jag den så får jag inte tillbaka det hela. Dels ska jag komma in så rakt som möjligt, nästan kontraställd, flytta undan säg höger skänkel halva diagonalen och sedan gå på en volt åt vänster innan jag flyttar resten. Då får vi med hela kroppen mycket bättre, så det här ska jag träna på hemma och testa mig fram lite. Några steg fick vi till som kändes riktigt bra i magen, så förhoppningsvis är vi på väg in i en utveckling igen.
 
 
På torsdagen blev det hovslagare och inte så mycket annat för oss, som sagt har ju jobbet börjat, hussen fyllde år så det var middag på kvällen, så just denna dag räckte inte tiden till eftersom jag inte orkade ta mig upp tidigt. Fredagen innebar uteritt tillsammans med medryttaren, han hade varit tittig, men fin där imellan om jag förstod rätt.
 
Lördagen orkade jag gå upp när jag tänkt i allafall och hann rida Maxim i härlig morgonluft i princip ensamma i skogen, några tidiga morgonmänniskor var ute i motionsspåret, men mestadels var det inget som störde. Han försökte titta lite med mig också, men matten börjar bli gammal i gaemet så vi fick tillslut till en ganska avslappnad runda med en hel del galopp och bra underlag efter regnet.
 
Sedan ägnade matten resten av lördagen åt att måla stall, skura lite box och pack inför söndagens tävling, mer om den i ett eget inlägg.
 
Det Positiva: Nymålat är fint!
Det Negativa: Energitjuvar
 
Keep calm and carry on
 
Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0