Snö snö snö

Igår så lade jag ner tiden på att rensa broddhål och sätta på snösulorna, trodde inte snön skulle ligga kvar så har därför väntat lite, men eftersom den ska ligga i helgen och jag vill rida ut kändes det som något jag behövde göra, förmodligen åker de av nästa vecka igen. Jag använder PolarPad till Maxim, löstagbara snösulor som man fäster i tåbrodden och som fungerade väldigt bra förra vintern. Så vi kör vidare med sådana, då kan man reglera efter hur vädret ändras. Efter den lilla arbetsinsatsen så gav vi oss iväg till ridbanan och jobbade på stigen runt den som röjdes upp tidigare i höst. Ridbanan ligger inom en inhägnad som jag tror bla använts som fårhage, ganska övervuxen just nu, vilket är lite tråkigt, men i alla fall finns det en gammal terrängbana under allt gräs. Vi har pratat lite löst om att försöka rusta upp den lite, men vi får se hur det blir med det. Ridbanan lär ju komma i första hand. I alla fall röjdes en stig som vi håller på att trampa upp, eller jag och Maxim jobbar lite på det i alla fall. Och nu när snön låg djup så blev det lite styrketräning och pulsande. Skritt mest, men även några varv runt i trav vilket gick utan missöden.
 
Med flicvkännerna i bakgrunden, saknaden finns där fortfarande <3
 
Ikväll var vi iväg ill ridhuset. Ingen av oss hade nog en bra dag. Jag var i huvudet lite kvar på jobbet och en händelse som lätt kunnat bli en olycka och allvarliga skador. Eld är aldrig att leka med, men någonstans i ryggmärgen fanns instinkten att släcka. Ibland händer det saker som får en att inse, att även om man följer alla skyddsföreskrifter så kan det hända grejer och att mitt jobb innebär att omge sig av mer eller mindre otrevliga saker. Så jag försökte väl mest att jobba i skritten. Lite trav, men not our best...
 
Det Positiva: terräng häst
Det Negativa: när lösnimgsmedel börjar brinna...
 
Långt borta
 
Over and Out 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0