Maxim paxi

Efter vår senaste träning, för nu drygt två veckor sedan. Så fikc Maxim först lite minisemester över helgen, vila i hagen och lite promenader blev det, matten åkte till bästa vännen i Linköping lördag-söndag och firade in början av sin semester där. C kom och red en gång också, matten försökte hjälpa till, men det gick väl inte alldeles strålande, de pedagogiska talangerna lyste inte direkt, om de nu någonsin gjort det. Matten och Maxim har hunnit med lite uteritter, både egna och någon tillsammans med stallgänget, vilket är spännande då precis allt kan hända.
 
Igår så försökte vi kamma till oss och tömköra lite, vilket gick förvånansvärt bra, både skritt och trav ute längs med järnvägen och matten fick sig lite springning också, konditionen ska upp, för motivationen att bli bättre är återigen på topp, en helg bland sveriges finaste fjordhäst-ekipage kan göra det, merom det i ett eget inlägg. I morse var vi ute tidigt och red till sjön där man kan bada. Stax innan åtta var ingen annan där så vi hade stranden för oss själva jag och Maxim, som jag föredrar det med andra ord. Lite doppa benen och mulen blev det, samt leka lite med vattnet. Får se om jag ska vara lite mer förutseende och ta med mig egna grejer till nästa gång så kanske vi vågar oss ut längre, vill gärna ha sällska då också, kanske Johan kan tänka sig ett morgondopp. Imorgon ska vi också hitta på något, det lutar åt löshoppning eller uteritt, vi får se hur andan faller på. Jag och Johan beger oss ut på äventyr en vecka sedan, så då blir det lite semester för Maximen innan träningar och höstens planer drar igång.
 
Det Positiva: Bästa gula hästen i stallet
Det Negativa: När magen växer så fort grästet är grönt
 
När det bästa man har är något som aldrig sviker
 
Over and Out
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0