Dagsljus

 
Så eftersom jag jobbat in lite i veckan så kunde jag sluta relativt tidigt idag, var ute i stallet redan vid fem. Tog in Maxim och han fick äta lite medans jag borstade och gjorde i ordning för ridtur. Det gäller att utnyttja dagsljuset när man har en chans. Vi promenerade tillsammans bort till vallen. Då var vi lagom uppvärmde för att börja jobba lite i skritten. Sedan travade vi runt med mycket serpentinbågar för att mjuka upp. Red i dressyrsadeln vilket jag inte gör så ofta i skogen, men tänker att jag ska börja ha den mer när vi är på vallen i allafall, för det är ju i den jag behöver träna sitsen och han är aldrig så taggad och svår att sitta på som på vallen.
 
Flufföron
 
Galopperade en hel del, så skönt med yta att vara på, den är väl några hundra meter vallen och vi varvade rakt fram med volter. Jobbade med lite öppnaliknande saker och försökte mig även på att samla lite. Det ska vi börja jobba mer på ute framöver. I höger var han fantastiskt fin, jag kunde koncentrera mig på att sitta rätt och njuta. I vänster krävs det som sagt en del mer jobb, men blev fin där också tillslut. Mitt i allt var det något osynligt livsfarligt monster i skogen så vi befann oss plötsligt halvvägs över vallen, det är tur han är lättstoppad. Gav oss ganska snart efter det när vi travat av oss nervösheten. Sedan promenerade vi hem igen och hade mysstund i stallet.
 
I helgen blir det tyvärr ingen träning så får se om det blir ridbana imorgon eller söndag. Ska kolla lite väderprognoser och se vad som passar bäst. Det gäller ju att njuta maximalt av vårvädret.
 
Det Positiva: Ljus
Det Negativa: Snedhet
 
We are the heroes of our time

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0