Bästa gula ponnyn

Vi började veckan som planerat med promenad, var ute ungefär 45 minuter i skogen och röjde runt bland träden. Det är enklare att utforska stigar om jag går bredvid, i allafall första gången så man ser om det finns någon chans.  Lite av en hobby jag har, att skapa ridstigar, ofta brukar det finnas antydan till djurstigar där vi klampar fram, vi har gjort en riktigt fin genom skogen vid stallet, lite av en genväg, men också en variation mot att ta grusvägen runt. Så nu tyckte jag det var dags igen, behöver en skrittrunda känner jag, med lite varierande underlag så det är planen, tror det kommer bli superbra tillslut. När vi kom hem fick han springa lite lös på ridbanan och då busade han lite, även om det inte var supermycket energi i honom.Jag försökte ta kort och hitta funktioner på kameran, det gick så där kan vi väl säga...
 
<3<3<3
Vila igår blev, var bara en snabbis till stallet efter jobbet och sedan åkte vi hem till mamma och bytte vinterdäck på bilen. Pappa hade gjort i ordning så fint så och lagt fram däcken innan han åkte till Panama för en dryg månad sedan för jobb. Så nu är det gjort, transportens tur på lördag tänkte jag, men det är lättare och däcken har jag här i Uppsala. Idag red vi på ridbanan och övade lite läxor från förra veckan träning. Jobbade i skritten först med lite skänkelvikningar, var på långsidan och flyttade in bakdelen så som vi fick göra då och så gjorde vi lite snett igenom också. Kändes bra, speciellt dem på långsidan då jag verkligen kände att han gjorde rätt. Sedan ägnade vi ganska kort stund åt traven, jobbade med lättridning och varierande med volter och fyrkant. Rätt så stel kändes han, men ganska förståerligt efter katastrofsöndagen och sedan mest vila. Vi gick över till galoppen istället och visst, det tog ett tag, men tillslut tyckte jag att det lossnade, det är inte lätt, men det går om man är envis och inte ger sig. När jag tyckte att han ändå var ganska så mjuk koncentrerade vi oss lite på övergångar och på att försöka behålla formen i dem. En bit kvar där, men nu när jag identifierat ett problem så är det bara att ta tag och göra något åt det. Travade av som avslutning och så gick vi grusvägen bort som sista grej. Lite motivation kom tillbaka idag i allafall och tur är väl det.
 
Det Positiva: Känsla
Det Negativa: Stelhet
 
Det är inte bara att åka häst, svett och tårar så kanske man kommer någonstans

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0