Lycka över luddskydd

Så i slutet av denna vecka var jag lite mindre i stallet och sov på morgonen istället. Vi har fortsatt med våra skogspromenader, vilket har gått bra. Maxim har bråkat lite med alla andra än sin matte när de lett honom till hagen, men har på det stora hela skött sig bra.
 
Igår beslutade jag mig för att vi skulle göra något lite mer seriöst. In med hästen i stallgången, borsta och på med luddskydd, vilket fick Maxim att sträcka lite extra på sig och hela han utstrålade "JAA! Jag är en arbetande häst, vad ska vi göra? Vad ska vi göra? Skynda dig då, hit med bettet!" Vi började med att promenera runt lite på ridbanan sedan satte jag fast tömmarna och tömkörde lite i skritt. "Jag kan!" sa Maxim och tog det hela väldigt seriöst. Söta hästen, så glad man kan bli av några tömmar liksom. Vi gick runt på lite volter och försökte böja igenom och trampa under bakben. Försökte oss på lite skänkelvikningar också. Sedan gick vi lilla skogsstigen som avslutning utan tömmarna. Idag blev det lite promenad både på ridbanan och ute i skogen, men då matte inte var 100%-ig i huvudet denna dag föröskte han vara lite överallt, men nya tag igen imorgon. Imorgon ska jag också testa ny ridhäst. Maxims halvblodskompis på 14 år, vilket ska bli spännande.
 
<3
 
Red för övrigt i fredags också på herr varmblod. Långsamt går det framåt, vi kunde trava i takt på volt i det bra varvet faktiskt och runt fyrkanten i båda varven. Och skritten är ganska så trevlig faktiskt, men han har så svårt att slappna av och inte gå i passaktig gångart. Påminner lite om vissa islandshästar jag ridit när jag tänker efter. Ska se om jag ska rida något mer på honom i veckan, eventuellt blir det ett par gånger.
 
Det Positiva: Lycklig häst
Det Negativa: Så långt kvar...
 
Moving forward

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0