En helg fylld med saker

Sedan Maximpojken förbrukat förtroendet med träns har våra promenader varit något så när hyffsade.
Inte utan incidenter, men vi har hanterat det, för det mesta på ett bra sätt. Han skötte sig hyffsat med husse i onsdags också, de höll sig på ridbanan för säkerhets skull. Så i fredags fick han en kort stund komma ut i sin nya hage medans jag mockade. Och igår fick han gå ute halva dagen då jag åkte ut och gav lunch och då passade på att släppa ut honom medans jag ändå var där i flera timmar
(mockade och fixade foder åt fyra hästar, promenad med Maxim och tömkörning av stallkompis häst). Han var mycket nöjd med det hela. Restan av flocken verkade också tycka att det var kul, de turades om att hålla om sällskap alldeles utanför hans hage. Sedan fick jag berättat för mig att det varit lite kaos vid insläpp på grund av vit busponny med noll respekt för eltråd, men men, ingen skada skedd mer än att Maxim sprang in i stallet. Idag blev det mest snabbis till stallet och mys, imorgon ska vi promenera igen, men idag har han gått i sin hage och filosoferat.
 
Förberedelse i somras <3
 
Själv har jag haft lite mer fullt upp. Denna helg var ju SKO och jag åkte en sväng till Sundbyberg i morse för att hålla lite graderingskompisar, träffa vänner och andas kendo. Tummarna räckte inte tillräckligt långt denna gång, men så är det ju ibland. Hann i allafall se lite bra kendo, prata med diverse folk och äta lunch på sushiresturang med LBK-kompisarna, som jag saknar så mycket ibland. Men dröjer inte så länge till nästa gång hoppas jag.
 
Hem och en sväng till stallet som sagt, sedan in till stan med Johan, möta upp hans doktorand-kollegor och gå på Gitarrfestivalen som hölls i helgen. Vi lyssnade på Sungha Jung (slå på youtube om ni vill se och höra häftiga saker). Jag är ju inte så musikalisk, men tyckte det var kul och bra. Sedan hem igen och slappa i soffan, men nu är det dags att gå till sängs tror jag, det får man faktiskt, för imorgon är det måndag och ännu en lång vecka ligger framför oss.
 
Det Positiva: Hage!
Det Negativa: Kli i halsen
 
You are the most important thing, even if people do not see

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0