Ur Maxims perspektiv

Tänkte att Maxim själv får berätta vad som händer och sker i hans liv för tillfället.
 
För de som undrar så har jag det rätt så okej för tillfället. Ute dygnet runt i en hage med mycket träd, en damm och gräs, alldeles för lite gräs om ni frågar mig, men matte hävdar bestämt att det räcker gott och väl. Apropå matte så verkar hon nästan ha övergivit mig. Dyker bara upp då och då och när hon kommer gör vi inte ens något kul tillsammans. Och det är väl okej i några dagar eller så, men nu har det gått nästan två veckor. Jag brukar straffa henne genom att låtsas att jag inte hör hennes rop och koncentrera mig stenhårt på maten. Husse kommer och kollar till mig oftare och så ger han mig god medicin jag fått av tandläkaren. Här om dagen försökte jag följa med honom ut genom grinden, det är tråkigt här försökte jag förklara för honom. Han lät sig inte bevekas.
 
När matte kom dagen efter fick jag i allafall följa med upp till stallet. Hon tyckte jag såg trött ut så jag fick sova inne den natten, på morgone efter var jag betydligt piggare och hade spån över hela ryggen.
 
I hagen går jag med min ena tjej Isolde och en snubbe som heter Amiral. De är okej, men Isolde vill helst inte pussas när jag vill. Matte säger att jag snart ska få nya kompisar. Hon säger att de inte är gula som jag (och husse tycker inte att matte ska köpa en lillebror eller lillasyster riktigt ännu. Det tycker nog inte matte heller, hon har nog med mig som det är), men det ska nog gå bra ändå, jag brukar komma överrens med de flesta. En stor box ska jag få också, den största i stallet (till den minsta hästen). Tydligen ska jag bosätta mig ute i skogen, vi får se hur det går, men jag gillar ju att gå på upptäcksfärd över stock och sten, även om jag har stora snubbelfötter.
 
Allt från mig för nu, framöver kommer matte rapportera som vanligt om våra träningar igen.
 
Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0