Guldhästen!

Idag var det dags för utflykt, bara för mig och Maximen. Vi skulle kolla sadeln hos Sharpman så efter en alldeles lagom lång frukost åkte jag ut till stallet. Hade egentligen tänkt vara där ännu lite tidigare och hinna fixa allt innan vi åkte, men nu blev mockningen kvar. Maxim tramsade lite vid lastningen, men sedan lyckades jag skicka in honom (!) och stänga och så kunde vi rulla iväg. I sedvanlig Matilda-stil med väldigt goda tidsmarginaler, men det var nog ganska bra, nu kunde vi i lugn och ro lasta av på stallplan och kolla oss omkring lite. Blåste en hel del, men efter ett tag verkade det inte bekomma honom så mycket.
 
<3
 
Sadelutprovaren kom, vi fick vara i det lilla ridhuset denna gång, först så kollade hon hur sadeln låg när han stod stilla och sedan red jag runt lite i ridhuset i skritt och trav. Sadeln låg bra, men eftersom han har lite sommarmage fortfarande är den inte perfekt, så jag ska börja med padden igen tills han gått ner lite. Hon trodde att jag skulle behöva kolla den om ett år ungefär igen och då kanske den måste stoppas lite. Sedan var det av med sadeln igen och så tog hon mått på honom för att jämföra med hur det såg ut för ett år sedan när jag köpte den, det var riktigt spännande! Det visade sig att han musklat sig så pass bra att han jämnat ut högersidan som för ett år sedan var betydligt svagare än vänster, nu är de mer lika varandra, toppenbra! Snabbt och smidigt gick det hela så det var bara att skicka in honom i transporten igen (nu gick det ännu snabbare än på hemmaplan) och åka hemåt. Vi gick en sväng när vi kom hem och busade lite på ridbanan, sprang ikapp lite och liknande, tänkte att han behövde få ur sig lite energi.
 
Stor gulstjärna såklart! Jag kommer alltid föredra att ha sällskap med mig, men det är himla smidigt när man kan klara sig själv också.
 
Det Positiva: Finhästen
Det Negativa: Snorighet
 
You and me against the world

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0