Myror i brallan

Tyst och lugnt här, men snart drar det hela igång igen. Helgen hemhemma var underbar och väldigt välbehövligt, även om det var full fart hela tiden. Bland annat hann vi med att ta en nostalgipromenad, jag, syster och Johan på gamla ridstigar där vi forsade fram som unga och galna på Glampi och Skreppur. Allt prat om hästminnen fick mig att börja fundera och börja planera, om det går och lösa ser jag gärna att jag och Maxim åker upp på semester en vecka eller så och rider på härliga skogstigar, gamla traktorvägar och oändliga grusvägar, i princip utan trafik. Vi får se, mycket som ska klaffa och stämma, men en liten plan i allafall.
 
Räser-Fjord!
Maximen har vilat lite till, det börjar krypa i benen på honom nu, otålig i stallgången, ska vara med med mulen hela tiden och kolla vad jag gör (kratsar hovarna, borstar benen, kliar i ansiktet). Vi har promenerat både igår och idag och han sköter sig även om han gärna vill älga på förbi mig. Vi övar vidare på det. I helgen och nästa vecka drar vi igång igen! Ser fram i mot det även om det nog var en välbehövlig paus för oss båda.
 
Det Positiva: Energi
Det Negativa: Slukande stress
 
 
Flowing

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0