So wonderful

Efter att ha tagit min nya fina röda vän först till jobbet och sedan ut till stallet i det härliga sommarvädret som varit nästan hela dagen, toppade det ännu mer att få ha lite kvalitetstid med Maximen och ha en underbar ridtur.
 
Vi tog ett varv runt vallen själva igen. Det gick mycket bra! Matten skötte sig ännu bättre denna gång och andades nästan normalt när vi gick bredvid bilvägen. Det vill säga när hon inte skrålade dagens signaturmelodi som var allt jag kunde komma på av Ebba Grön, brukar sjunga för mig själv när vi är ute för att få alla djuren att försvinna och ibland hjälper det mig att koppla av också, vilket ju är bra. Vi travade en hel del, god fart, men han låg inte på speciellt mycket så det var riktigt behagligt att bara hänga med och njuta. När vi skrittade försökte han sno gräs och/eller klia sig på huvudet, flugmedel på innan ridtur nästa gång! Vi kom hem nöjda båda två utan incidenter.
 
Klia mig då!!!
 
 
Blev en längre ryktstund i stallet och klia extra mycket i ansiktet, han bara stod och njöt. Han brukar inte vara så gosig, men när jag började klia honom under halsen så lade han nästan huvudet på min axel och bara stod där. Sedan blev det insprayad med flugmedel och ut i kvällssolen för lite betning, matte passade på att äta sitt medhavda mellanmål. Ska man cykla hem igen så krävs det lite extra energi.
 
Imorgon far vi till Söderköping och tandläkaren, det ska bli spännande, hoppas att allt är som det ska.
 
Det Positiva: Underbar känsla
Det Negativa: Flugfän
 
You and me forever
 
Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0