Perfekt energi

Jo, igår var det ju lite överskottsenergi i herr Gul, idag var det istället banne mig nästan perfekt. Jag tänkte att här ska vi rida på ridbanan och kräva lite igen. Wuhu kändes det som om han tyckte, skritten kändes riktigt bra faktiskt, försökte oss på skänkelvikningar och där är vi båda ringrostiga, men nu ska vi träna på igen och så kommer det nog snart tillbaka. Traven var lite stretig i början och han blev lite stark och flöt ut i volterna, men ibland fick jag tag på honom. Han var inte så pigg och springig att vi började bråka i allafall. Så skulle jag ge mig på galoppen också, galopperat någon kortare sträcka ute sedan jag kom hem, men nu var det dags för ridbanan, främst för att kolla fattningarna lite och se hur mycket vi har kvar att jobba på för att gå balanserat på en volt. Här överraskade han mig lilla pojken, vet inte om det är jag som plötsligt lärt mig rida, Maxim som lärt sig ett och annat av tjejerna som ridit honom eller om det bara var en väldigt bra dag. Han kändes så stark och fin, och med stark menar jag att det kändes som om vi kunde sitta och rulla i galoppen varv efter varv, hyffsat välbalanserat och i form, vilket vi också gjorde och matte fick ner rumpan i sadeln och fick en sådan känsla, ett tag kändes vi riktigt harmoniska. Det gick bra i båda varven också och fattningarna var det inga större fel med förutom den vi gjorde precis när det kom in en annan häst på ridbanan. Nåja, man kan ju inte få allt. När vi travade av var han så lätt och fin och trampade på så avslappnat, finaste hästen!
 
 
Åhh vad jag längtar till att tävla nu, så mycket att jag börjat spana på när vi ska göra vår lokal debut och bestämt mig för vilken jag klubb jag ska bli medlem i för att kunna lösa licens. Han ska vila någon vecka i sommar också är det tänkt, men inte så mycket, blir en längre vila i vinter istället. Men jag tror att vi kan vara redo i slutet av sommaren, mest matten som ska orka rida ett helt program utan att lägga sig ner och dö efteråt.
 
Imorgon vila för hästen, matten ska cykla till stallet och kommer dra på sig ännu mer träningsvärk. Jippi!
 
Det Positiva: Dressyrhästen
Det Negativa: Instängd
 
We could do anything

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0