Sunshine in my heart

Strålande sol och en lugn skrittrunda på vallen var planen på söndagen, vilket det också blev, trots en lite hyper häst. Ungefär såhär kändes det som om vår konversation hade varit:
 
Jag: Lugn och fin tur på vallen blir ju skänt idag när vi rörde så mycket på oss igår eller hur.
Maxim: Jajemän, jag har solat i hagen idag.
(En minut efter att jag kommit i sadeln och vi skrittar genom valvet)
Maxim: Det är något där, det är någor DÄR.
Jag: Nejdå, det är bara transporterna som står på sin parkering som vanligt.
Maxim: Jaha, okej... Dumbidumbidum... VA!? Det kommer någon där! Matte vi MÖTER någon!
Jag: Men det är ju din stora fuxkompis från stallet ser du väl.
Maxim: Jaha, Hej, hej kompis!
(Skrittar ut mot vallen och precis när vi ska svänga in på den tvärstopp)
Maxim: Matte, MATTE, det är någon på vallen!
Jag: Ja, jag ser det, söndagspromenad vet du.
Maxim: Men det är människor och hundar!
Jag: Ja, och vi har väl mött både människor och hunder förut, kom nu så går vi. (Skrittar typ tre steg och tvärstopp igen)
Maxim: Men det är MÄNNISKOR och HUNDAR på MIN vall.
Jag: Ja, de får vara där (klappar och tre skrittsteg till innan tvärstopp)
Maxim: Men, men, men, de BRUKAR inte var här. Det är FEL.
Jag: Men skritta ordentligt då!
Maxim: Måste, hålla, koll (drakblåser upprört då vi passerar gruppen på tre människor och två hundar).
Jag: Sådär, nu kan vi kanske fortsätta med det vi ska?
 
Maxim: Fint väder idag, ska vi inte trava lite?
Jag: Nej, skritt idag
Maxim: Okej då
 
(Nästan hemma igen efter en 40 minuters skrittrunda utan större överraskningar).
 
Maxim: Matte, MATTE, en människa och en hund IGEN!
Jag: Mmm, du vet, du hälsade på dem i stallet tidigare.
Maxim: De ska inte vara där, de är på fel ställe.
Jag: Sluta trava på stället, vi ska skritta.
Maxim: Måste komma närmre snabbare, måste ta reda på vad de gör.
Jag: De är ute på promenad ser du väl.
Maxim: Det är något lurt med det hela, de ska inte vara på min vall.
Jag: Suck, tur att vi snart är hemma, kanske skulle vi ha sprungit av dig lite i stället, du är ju uppenbarligen inte för trött efter hopptävlingen igår.
Maxim: Kanske vi skulle ha gjort ja.
 
Som sagt, strålande sol och underbart att vara ute var det i allafall.
 
Det Positiva: Glad häst
Det Negativa: Störande moment
 
Ponnyplutt
 
Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0