Hoppning

Så idag kollade jag ridhusschemat och upptäckte att en stor del av måndagskvällen var uppbokad så vi tog ridhus idag och så får vi ge oss ut på tur i mörkret imorgon istället. Men jag tog mig tid och ork till att släpa fram lite bommar och sockerbitshinder. Ställde upp två sockerbitshinder på ena långsidan och tre bommar på andra.
 
 
Värmde upp med lite skritt och trav och han kändes mjuk och fin som han faktiskt gjort den senaste tiden och lite pigg också. Galopperade igång lite sedan och började med bommarna, han var jätteduktig, på slutet blev han lite trött och vi kom lite fel in och fick avbrott till trav, men i början fungerade allt finfint. Sedan gav vi oss på hindren också och minsann lyckades jag med avstånden denna gång. Tre galoppsprång klämde vi in mellan dem och hoppade fint gjorde han också, piloten hängde med för det mesta också. Jag är ju ingen hoppryttare och Maxim är ju inte speciellt mycket hoppad heller, men vi reder ut det hela på ett relativt bra sätt känner jag, även om vi båda fladdrar lite här och där. Sedan travade vi av och han fick skritta av medan jag plockade undan allting, allt som allt ett fint pass på ungefär 45 minuter. Hoppas på att Johan kan följa med nästa helg så kanske vi kan hoppa lite bana och Johan kan rätta till om vi sabbar avstånden och kanske om piloten vågar höja litegrann.
 
Efteråt hade vi liten mysstund i hagen, Maxim tycker att kli i öronen är det matten är bäst på.
 
Det Positiva: Flyt
Det Negativa: Ork
 
Flying above

Over and Out
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0