Tävlingsplanering

Pust, nu har datumen för ÖFF:s aktiviteter också kommit ut vilket rumsterade omkring en hel del i min kalender. Känner ändå att denna termin ska de prioriteras över vanliga tävlingar (för jag har på känn att det kommer vara lite roligare). Så nu ser det ut som det gör och jag har preliminärt ingen ledig helg (borträknat nästa) när jag inte ska iväg på något eller har någon annan aktivitet inbokad (jag har ett liv utanför hästeriet också vilket också vill vara med och bestämma ibland) förrän i November. Hej hösten!
 
I allafall, tänkte skriva vad jag planerar för min och Maxims del:
17/8 Lokal Dressyr LC:2 Ekenäs (Anmäld)
24/8 Pay and Ride Kvarngården, Nykil (Eventuellt, får se hur det känns i Ekenäs först)
7/9 ÖFF KM Brunnstorp (Hoppning och Dressyr) Brukar vara jättekul så det vill jag åka på.
22/8 Bruksridning Brunnstorp (Jag ska klara av att sitta kvar en hel bruksbana).
5/10 Pay and Ride Kvarngården, Nykil
13/10 Lokal Dressyr LC:2 (ev LB:1) Nyckelbyryttarna, Norrköping
26/10 ÖFF Dressyr
3/11 ÖFF Hubertusjakt (eventuellt)
 
Funderar på Hubertusjakten som avslutning, då kan vi träna fram till ÖFF dressyr, ta det ganska lugnt veckan efter, rida Hubertusen, ta det ännu lugnare veckan efter den och sedan får han vila resten av månaden (så matte kan träna kendo som en galning och åka på SM) och så sätter vi igång i December igen lite lugnt och försiktigt med uteritter och tömkörning och i januari drar vi igång träningen och så tävlingar fram i mars igen. Det känns som om jag har en bra långsiktig plan.
 
Vi får se hur det känns helt enkelt, Maxim ska tycka att det är kul och jag ska tycka att det är kul och jag ska anstränga mig och försöka att inte ställa allt för orimliga krav på honom. Det känns roligt just nu i allafall!
 
Over and Out
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0