Off road-häst

Vissa dagar är lite bättre än andra. Idag hade vi super-mystur jag och Maximen, skritt och trav på vallen och sedan klampade vi omkring ute i skogen (med matte sjungandes högt för att skrämma bort alla vildsvin som lurar i buskarna), över stock och sten så utforskade vi lite, det kommer ta ett tag att skapa en skaplig stig, men jag är optimistisk till att det går. Tyvärr kommer det bli svårare att komma åt skogen när vi byter ridvall, men jag ska nog komma på något sätt, jag gillar att ha lite svårare stigar där hästarna får tänka lite och lyfta på fötterna vilket min lilla klumpeduns behöver. Det gör mig inget att mest skritta, bara det är intressant omgivning att göra det i.
 
 
Han var ovanligt duktig idag också, bara i början som vi nästan ramlade ner i ett dike, annars så nosade han och undersökte innan han valde väg, finhästen! Imorgon ser vi fram i mot en Lenaträning.
 
Det Positiva: Skogsdoft
Det Negativa: Flugor
 
Love takes us far

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0