Moving on

Igår satte vi igång igen efter microvilan. Tömkörning stod på schemat, började med att vi gick ett varv runt gården som uppvärmning, hade tänkt vara på ridbanan, men var lite hårt där efter regnet så fortsatte hela varvet runt och gick till ridhuset istället. Försökte få till ett uppmjukande pass och tycker väl att det gick ganska bra, jobbade mycket i traven med åttavolter, gjorde också lite övergångar och tempoväxlingar. Bitvis jobbade han på bra tycker jag och jag var nöjd efteråt.
 
 
 
Idag så stod det uteritt på schemat, hade ingen plan direkt vart jag skulle, men när jag kom till stallet och traktorer blockerade de vanligaste ridvägarna så blev det en skrittur, vi var ute i över en timme och lekte lite offroadhäst igen. Körde halva vallen, lite trav på gräsvägen och sedan in i skogen där vi utforskade så det stod härliga till. Hur glad blir man inte när man stöter på en gammal traktorväg som var jättefin, några träd som ramlat över den, men om jag tar bort några grenar kommer det att bli finfina hinder. Jag har en plan nu på att rida upp en slinga i den skogen, mest en skrittslinga, men om det går ska jag se om det kan bli en liten hinderstig i allafall. Har en plan på hur jag ska gå tillväga så Flora ska få bli min partner in crime i helgen och så ska vi se vad vi kan lyckas med.
 
Maxim ångade på och lyfte fötter och hade rent ut sagt skitkul! Vi övade på att inte skrapa mattes knän mot träden och att undvika alla diken och håligheter. Ja, vi hade roligt båda två, jag gillar att vara i skogen. Det kanske gjorde sitt till att jag gick några timmar tidigare från jobbet idag också, ibland så behövs det. Vi hade lite koterapi också vilket gick utmärkt och när vi kom hem så låg lastpallarna som vi brukar kliva på utanför ridhuset så vi passade på att träna lite bruksridning och gick över dem också.
 
Det Positva: Skogsstigar
Det Negativa: Knöligheter
 
Du och jag

Over and Out
 
 

Kommentarer
Postat av: Elinor

Å, vilken fin bild på er. Den tycker jag att du ska framkalla! :) superfina ni är!
kram <3

2013-08-29 @ 12:56:23
URL: http://ellenelinor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0