Lenaträning igen!

... och vad vi behövde detta, så bokade snabbt in ett pass på torsdag nästa vecka också.
 
Efter lite uppvärmning fick vi rida igenom programmet en gång och så kollade Lena, det kändes ungefär som det känts den senaste tiden, trögt och som om jag inte riktigt kunde rida. Sedan ägnade vi det mesta av lektionen åt att få fram honom för skänkeln, Lena tyckte att jag kunde vara lite för snäll ibland och måste säga till honom mer bestämt. Vi red mycket tempoväxlingar, att jag ska ha kvar kontakten med munnen så att han inte slår över i galopp och att han ska vara rak på rakt spår, i höger varv fick jag i princip var med varje steg och passa honom på långsidorna. Det blev bättre blev det och jag kände mig inte helt kass. Jobbade lite med galoppen också och det fungerade ganska bra, några fattningar riktigt fina.
 
 
 
Så fick vi rida programmet en gång till, den här gången var Lena med varje steg på vägen och hjälpte mig och det kändes så mycket bättre, den sista längningen kändes så fin! Energin var också lite bättre över lag och Lena pratade mycket om att jag måste visa skillnad. Bam, nu gör vi övergång, bam fram i trav igen, bam! halt bam! Fram i trav, vi får inte sega oss.
 
Jag känner mig styrkt och upplyft av träningen, precis som det ska vara, vi kommer nog inte vara helt back on track till nästa vecka, men jag tror vi kommer en bit på vägen. Hon föreslog också att jag kunde testa med lite havre eller olja för att få upp energin, samt prova rida med sporrar på banan (eftersom han gärna dör lite extra där) så det ska vi nog göra, har tänkt lite på det själv också tidigare, men inte riktigt vågat själv. Ser redan fram i mot nästa vecka.
 
Det Positiva: Träna
Det Negativa: Regn
 
Framåt, uppåt!

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0