Inte en hoppryttare...

Jag är ju egentligen inte en hoppryttare, men tusan, när Roffe hoppade EMlag-finalen ikväll, då rös jag. Hela laget var för övrigt väldigt bra, jag såg alla fyra ritter och jag gillar även de andra ryttarna och hur de rider sina hästar, men Roffe, det sätt han rider på är helt otroligt. Han får det att se så enkelt och mjukt ut i en sport där man ibland får se ganska tuffa ritter. Och spännande in i det sista var det såklart, men det blev ett EM-brons i lag och Roffe ligger bra till inför den individuella finalen på lördag, då ska det hållas tummar igen, eller mer hålla andan kanske, för det är vad jag gör när han hoppar, håller andan för varje språng och andas inte ut ordentligt förrän han är i mål.
 
Och jag menar, en man som resonerar såhär kan man ju inte annat än gilla.
 
bild från hippson.se
 

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0