Feeling good!

En fin och alldeles underbar sensommarkväll i stallet har jag precis kommit hem i från. Blev så glad när jag kom åkandes och såg att ridbanan var nyharvad, toppen då kunde vi jobba ute i kvällsolen istället för inne i kvavt ridhus. Hämtade buspojken i hagen, han var ensam så kom lunkandes när han fick syn på mig, han fick dock vänta ett tag medans jag pratade med Flora och medryttare A som var på banan.
 
Tillslut gick vi i allafall in i stallet, borstade ordentligt och så fick han inviga sina vita "benvärmare" för första gången, de passade bra och såg ganska så snyggt ut tyckte jag. Vi började med att jobba ganska så ordentligt i skritten, försökte fokusera på att han var rak när han skulle och böja igenom honom på volter och lite annat. Övade också lite halter. Promenerade över tre bommar jag lagt på ett voltspår också.
 
I traven sedan fick jag fortsätta att kämpa med rakheten och böjningen, red mycket serpentiner kors och tvärs över hela ridbanan, älskar att det är så stort och bra där. Tog även volten med bommar någon gång. Det är svårt att få tag på honom, bromsa, driva, flytta, bromsa igen och ja just det ställa också. Men bitvis tycker jag att det gick bra. Red sedan en övning som jag tror kallas "Fjärilen", vilket innebär att man t.ex kommer i vänster varv, gör en volt tillbaka, följt av en volt direkt i höger varv, följt av volt tillbaka och så volt till vänster och volt tillbaka och så vidare. Tycker att det gick ganska så bra, det blir lite mer per automatik att man bromsar på rätt ställen.
 
 
 
Lite skrittpaus och passade sedan på att öva lite ryggning och framdelsvändningar, brukar försöka flika in några nästan varje pass så han håller det i minnet, superduktig! Sedan var ju tanken att vi skulle öva galopp också, eller framförallt fattningar. Vi började åt höger och det gick bra som det gjort den senaste tiden, sedan gick vi över till vänster vilket är knepigare, bogar lite här och där, piloten på sned och lite allmänt kaos. Men! vi redde ut det och jäklar vad han fattade några av gångerna. En gång var helt magisk, jag i princip bara tänkte nu ska jag fatta och pang sa det så hade vi galopp, vi slutade där och travade av, mycket nöjd med fina killen.
 
Mitt största dilemma nu är vad jag ska anmäla mig till på KM. En hoppning 60 cm och en dressyr (Lc eller LB) eller ska jag rida båda dressyrerna? Eller ska jag bara nöja mig och rida en dressyrklass? Vad är för mycket?
Just nu lutar det åt kanske båda dressyrklasserna, men jag ska fundera lite till. Tidigare var jag inne på en hoppning och en dressyr, men nu har vi knappt hoppat och verkligen inte 60 cm och hela banor på säkert ett halvår.
 
Det Positiva: Magi
Det Negativa: Ömmande höfter
 
What a feeling

Over and Out
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0