Uteritt i solen

Påskhelgen har gått i en väldig fart. På Lördagen tömkörde jag lite i ridhuset över lite upphöjda bommar, gick relativt bra, men ingen superkänsla. Kvällen spenderades vid stångån, god mat och star treak, bättre kan det kanppast bli.
 
Söndagen fick Maximen vila då jag hade lite kort om tid, en sväng förbi jobbet först och sedan fixa stallet innan jag åkte hem och fixade det sista innan föräldrarna kom på besök. Johan pappa, syster med sambo och bror kom också över och vi bjöd på scones först och så lite fruktsallade med glass. Blev proppmätt! Gick en promenad med mamma och pappa i solen och så spelade vi lite sällskapsspel, gjorde sedan middag. Mycket trevlig kväll.
 
Tidiagre i vintras när vi lånade M
 
Så idag så fortsatte solen skina. Hade bestämt träff igen med K som kommer ta hand om Maxim ganska mycket när jag är borta. Vi skulle rida ut tillsammans och jag skulle låna hennes häst och hon skulle övningsköra med Maxim. Lite nervöst är det ju att sitta på en annan häst som man bara ridit en gång innan. Lite större än Maxim och vanligtvis lite hetare, men idag var han tack och lov lugn och vi klarade av ritten fint. Vi tog grusvägen bort och kollade på påskhästar. Maxim verkade pigg och klampade på även på bortvägen, gick dock bra att trava lite sedan och ingan av dem tyckte att rosa huset var läskigt idag, även om Maxim kollade på bilarna som han brukar. Vi galopperade även lite på hemvägen och travade också, då fick han lite mer svung i steget. Det jag tyckte var det absolut bästa var att han betedde sig som han brukar så att hon verkligen fick känna på alla sidor av honom.
Han är ju snäll, men kan ju titta på saker och låtsas bli rädd. Både han och M som jag red har samma strategi, när vi var på hemväg så såg de något farligt och gjorde exakt likadant, hoppade ett steg åt sidan och så var det inte mer med det. Känns himla tryggt att lämna honom i kompetenta händer, tror det kommer gå finfint det här!
 
För egen del så släppte nervositeten lite också. Det fungerade bra att trava bakom Maxim och han låg inte på så mycket. På hemvägen när vi galopperade vill han dra på lite, men det räckte med att jag höll imot och la på ben så gick det finfint, så himla fin häst är det, 20 år, men det märktes då rakt inte.
 
Det Positiva: Lugn och harmoni
Det Negativa: Lera
 
I am flying

Over and Out
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0