Ihopsläpp

Så i morse tog jag mig till stallet innan jobbet. Maxim hade vilodag, men vi skulle släppa in en nya häst i hagen och jag ville gärna vara med. Hann med att fixa maten och mocka innan alla andra var samlade och redo. Först tog vi ut den nya hästen, ett sött litet fjordsto som vi bara spanat in på avstånd tidigare. Sedan släppte vi ut de andra som i lugn takt vandrade ut i hagen.
 
Först så hände inte så mycket, ingen som ville gå fram och hälsa, mest för att stoet som bestämmer i hagen inte hade någon större lust att gå någonstans utan bara stod där och de andra inte gick förbi henne. Men sedan blev det lite mera rörelse och Maxim kom fram och hälsade tillslut. Krökta halsar och pip blev det. Sedan visade de sig att hon var lite brunstig och då kunde Maxim inte riktigt bete sig, han skulle pussas, bitas och mysa. Han vallade omkring henne ett bra tag och hon verkade inte ha något i mot det. Skämdes lite och tyckte att han kunde bete sig som folk, han är ju faktiskt vallack. När hon började säga ifrån så gick jag, kändes som om det inte skulle hända något mer. Vill ju inte att han ska klättra och hålla på på henne, men jag hoppas att han höll sig på mattan.
 
Nya flickan till vänster, Maxim till höger. Övriga tre hagkompisar kom ej med i bild.
 
Det Positva: Kärlek
Det Negativa: Skämsig häst
 
Love birds

Over and Out

Kommentarer
Postat av: frida

Söt hon var:):) fin bild:):)

2013-04-10 @ 17:35:10
URL: http://fraidich.blogg.se
Postat av: Elinor

Åh, vilken fin bild! Vad söta de är :D
kram

2013-04-12 @ 16:11:30
URL: http://ellenelinor.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0