Dressyrponnyn

Planerna gick lite i stöpet på fredagen, regn hela dagen och en häst som värmde sig under täcke för att torka när jag kom ut till stallet. Så det fick bli repgrimma och en liten sväng till ridhuset istället. Vi skrittade runt lite och sedan fick han springa lite också. Ställde upp två sockerbitshinder med stuts mellan och han tog dem så fint så. Lekte sedan lite med en pressening, gå över och sedan lade jag dem över sockerbitshindret och så hoppade han också, men då var det konstigt minsann.
 
Lördagen blev det i allafall uteritt med Johan och Farbror M, det gick finfint, vi skrittade och travade i lugn takt, även om matten fick en panikattack över en släpvagn. Mitt dumma huvud alltså. Det var i allafall trevlig att Johan var med, sedan hade vi insläpp tillsammans och jag var kvar efter det och rengjorde en sadel och ett träns väldigt noggrannt. Den andra sadeln och tränset fick sig en omgång idag.
 
 
Så idag lekte vi dressyrhäst, med fin lindor och fint schabrak. Ridhuset var varmt, men det gick i allafall. Filmade, men eftersom jag var själv fick jag ställa kameran på ett hinderstöd och denna gång ville den bara leta fokus hela tiden, så filmen blev sådär, får se om jag kan klippa till något framöver. Fin var hästen i allafall, mjuk i traven och satte lite krav i galoppen, kunde se på filmen att utvecklingen går framåt, till och med lite rumpmuskler som visar sig ibland! Matte måste dock linda ben oftare så hon blir bättre på det.
 
Det Positiva: Fin känsla
Det Negativa: Sista dressyrträningen på ett tag.
 
Will love you forever

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0