Dressyrponny

Idag lekte vi lite dressyrponny jag och Maxim. Vilket innebar att han fick ha sitt fina träna med achennosgrimma och fina bling-bling pannbandet, samt en flätade liten bulle i pannan. Lite stilig blev han allt! Vi höll oss i ridhuset idag och red lite allmänt. Skrittade och joggade fram lite först och sedan körde vi lite skrittarbete med skänkelvikningar, tempoväxlingar och halter. Travade igång med lite serpentinbågar och ökningar på diagonalen, i början var det lite stretigt, men det släppte ganska så bra.
 
 
Jag hade bestämt mig för att ta tag i galoppen lite idag också. Så först blev det lite fattningar från skritt vilket gick relativt bra, sedan jobbade vi en hel del på stora mittvolten och att verkligen ställa honom åt rätt håll och att jag ska sitta ner och rida. Det gick rätt så bra även här, jag måste ju hjälpa till ganska mycket, men vi klarar av det. Vi jobbade även lite med fattningarna, att de ska vara då jag vill. Det gick lite blandat, jag stressar för mycket ibland tror jag och då blir det lite springigt. Fortfarande lite problem med höger, men vi kämpar vidare. Travade av och det var en härlig känsla med lösgjord häst. Han blev till och med lite varm idag!
 
Det Positiva: Sol i sinnet
Det Negativa: Lera ute
 
Herr Gul <3

Over and Out

Kommentarer
Postat av: frida

ÅH finnt det blev med bling blinget:D:D:D han passade i det ju.:):):):):)

2013-04-10 @ 17:34:19
URL: http://fraidich.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0