Vinskyddsnatt

Hade en hel del olika planer för min sista semesterhelg. Från början var det tänkt att jag och Maxim skulle tävla på lördagen. Då han gick omkull så ställde jag in det, eftersom jag ville ta det lugnt dagarna efter och därmed inte kunnat förbereda mig som jag velat. Så istället började jag fundera på att åka hemhem, men så blev det inte heller. Kände mig lite energilös så istället blev det ett litet äventyr istället. Johan är uppvuxen i Borensberg och har varit mycket aktiv i friluftsfrämjandet där. De brukar hålla till mycket vid en vinskydd som ligger vid Stigsjön utanför Borensberg. Dit åkte vi alltså tidigt på lördag kväll, beväpnade med ved och mat. Vindskyddet var ledigt så vi kikade omkirng lite i omgivningarna innan vi började elda.
 

På äventyr i skogen

Vindskyddet

Stigsjön

 Jag lyckades få tag i Johans hatt :)

Ny ljuslykta i samlingen

Fire!
 
Grillade potatis i elden och gjorde grillspett till, mycket gott. Som efterrätt hade vi bananer som vi stoppade i choklad i och grillade och så hade vi även marchmallows. Mycket gott, myste framför brasan och tog ett kvällsdopp i fullmånens sken.
 
Sov väldigt gott i vinskyddet också, vakande inte många gånger och sov faktiskt längre än jag brukar ute i skogen på morgonen. Efter lite frukost styrde vi tillbaka till Linköping och var hemma sent på förmiddagen. Mycket lyckad tur.
 
Det Positiva; Skogsluft
Det Negativa; Flygande gnistor
 
Moonshine
 
Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0