Maxims mål

För ett år sedan ungefär satte jag upp en radda mål och drömmar som jag har med Maximen. Tänkte att det kunde vara en bra idé att kolla igenom och sätta upp lite nya nu såhär i höstmörkret.
 
HÄR finns de mål jag skrev ned förra hösten.
 
Jag tycker att de mål jag satte upp var ganska realistiska och vi har faktiskt nått de flesta. Det är körningen som släpar efter, men det kanske kan tas upp i framtiden igen. Det är definitivt något som finns kvar i tankarna, men som skjutits lite på framtiden eftersom vi helt enkelt satsar på lite annat just nu. Dock så försöker jag ju tömköra en hel del, även om vi inte släpar saker så mycket.
 
Vi har kommit iväg på lite saker och hunnit testa bådre dressyr, hoppning och bruksridning. I dressyren tycker jag att vi ligger precis där vi ska, lite i framkant av vad jag kanske hade tänkt (ryggningar och framdelsvändningar sitter nästan som en smäck och galoppfattningarna ska vi inte tala om). Vi har till och med börjat lite smått med skänkelvikningar och fattningar från skritt.
 
I hoppningen är det inte lika långt gånget, men det beror ju mest på mig, vi har löshoppat en del och han blir säkrare och säkrare, även hoppat lite enstaka hinder, men inga höjder med mig på. Även här finns lite små planer på att våren ska bli lite mer hoppinriktad, men vi får se hur väl mina planer kan infrias.
 
Men nu till lite nya mål:
 
Vinter 2012/2013

-Träna vidare på skänkelvikningar
-Träna vidare på trafiksäkerhet i grupp
 
Vår 2013
 
-Ev någon pay and ride
-Ta tag i hoppningen
-Brukstävling
 
Sommar 2013
 
-Simma tillsammans
-Försöka åka iväg på kurs/ridläger
 
Höst 2013
-Komma ut på fler dressyrtävlingar på LC-nivå
-Pay and Jump
-Brukstävling
 
Over and Out
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0