ÖFF:s hoppning och galopp i skogen

Japp, igår var värdet rätt så tråkigt, men kul att komma ut och träffa fjordmänniskorna igen och kolla in fina hästar. Maxim skötte sig bra hela dagen, lite uppspelt i början, men så fort jag satt upp så blev det lugnare. Tycker också att jag fick lite kontakt med honom på framridningen och att han bitvis koncentrarade sig mer på mig än på alla runt omkring. Inne på banan så gick det helt okej, vi var i de flesta bommarna (30 cm) och han ville inte galoppera så vissa hinder travhoppade vi och vissa klev vi i princip över, men han försökte aldrig stanna eller springa på sidan och det är ju positivt. Alla bommar låg kvar på plats i allafall, en underbom som ramlade, men det räknades tydligen inte så vi fick en vit rosett som minne. Johan var med och fotade/filmade, men min kamera bestämde sig för att förstöra alla bilder, kollade på dem under bilresan hem, men idag när de skulle in i datorn så var de puts väck. Tråkigt. Efter att vi ridit fick Maxim på sig täcke för att hålla sig torr och sedan beta lite gräs medan vi kollade på några till höjder. Sedan fick han gå in i transporten, lite krånglade han, men fick in honom efter fem minuter så inge större fara. Umgicks lite i kafeterian och på Torsdag åker jag till Söderköping och hälsar på Hampushästen, ska bli superkul! Sedan åkte vi hem och Maxim fick gå ut i hagen, han satte världens fart och galopperade ut, "BENGT, jag är hemma nu" såg det ut som om han ropade (Bengt är lekkompisen).



Idag var det superväder istället och vi gav oss ut på tur i solen. Fick sällskap av en pigg och söt skäck som vi ridit med innan också. Men Maxim skulle pipa och kasta med frambenet när de fick hälsa. Vi tog oss över stora vägen och utforskade alla fina mjuka stigar där, trots allt regn den senaste vecka så var det ganska bra underlag. Vi var ute i en och en halv timme, med ganska mycket skritt, men också mycket galopp och en del trav. Maxim tyckte det var lajbans att få springa även om jag inte ritkigt vågar släppa honom. Men det var bra ställen att öva på, kul med sällskap också, tyckte nog Maxim också, men han tyckte nog att jag gott kunde ha låtit honom springa lite fortare så han hängt med bättre, men, men, nästa gång så känner vi sigarna bättre så då kanske jag vågar mer. Inte blev han rädd för cykliser och joggare heller, även om de var spännande så man måste hålla koll på dem. Gick också jättebra att gå längs med stora vägen, så guldstjärna till hästen hela helgen!

Det Positiva: Sol i ansiktet
Det Negativa: Regn i ögonen

Fly like the wind

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0